De PvdA sloopt uw huizen, vinden ze lekker en kicken ze op

Ja, ook in Groningen, maar daar ging dit niet over.

image-3572052Ik had iets gepost op De Vrije Choniqueurs, maar het zit me al langer dwars. Het is geen doorwrocht artikel. Maar als het me dan toch van het hart moet, kan ik het net zo goed ook hier neerzetten.

Fubar zegt:

Ja, had het GS stukkie, met link naar HP (VN, what’s in a name? Alle stront die ze schijten stinkt naar Bah Paternotte.), al onder mijn artikel geplakt. Twintig jaar terug dacht ik ook dat het leuk was bij de Marokkaanse bakker, ik was zijn eerste klant in de Czsaar Peterstraat, nu zit ie hier om de hoek in de JP. Heije en draagt zijn vrouw een hoofddoekje (ook een vorm van uit de kast komen). Idem met de Turkse groenteboer hier, die twintig jaar geleden nog de enige was toen ik gedwongen werd naar West te verhuizen.
Van Oostenburg -Centrum maar ook weer niet, Eilanders werden altijd als een apart stukje bezien en zagen zichzelf ook zo- was de Dappermarkt dichtbij. Midden van de Dappermarkt wordt doorkruist door de van Swindenstraat, die als je onder het viaduct doorgaat overgaat in de Javastraat. Onderdeel van die 19-eeuwse ring die ik beschreef.
image-3572052Met de Javastraat komt het echt niet meer goed hoor. Weer denkt een woningbouw dat de maatschappij maakbaar is. Woningbouwen zijn misschien nog wel gevaarlijker dan politieke partijen en in Amsterdam een verlengd instrument van de PvdA, een ander middel om hun maakbare macht uit te oefenen. Schaefer en Genet hebben een ontzaglijke schade aangericht en zouden daar postuum voor berecht moeten worden tot in de vierde of vijfde generatie.
En waag het niet om ze tegen te spreken, want dan slopen ze gewoon je huis. Hele wijken hebben ze op die manier vernietigd en van een andere bevolkingssamenstelling voorzien. Op Oostenburg had ik een particuliere huisbaas, een huisjesmelker. Maar hij kwam wel elke vrijdag langs toen ik nog studeerde om te vragen of ik misschien mee wilde rijden richting het oosten van het land, dan zette die me wel even af bij mijn ouders.
Ik maakte daar soms gebruik van. En hij was een beetje raar, nou ben ik dat ook en misschien klikte het daarom wel. Zijn broer die de administratie deed had ik minder mee. En dan was er nog een broer en die heb ik nooit gezien. Fred Walet. Wou die eens mee naar binnen bij mijn ouders, zou die mijn pa -die wiskundeleraar op een HTS was- wel even bewijzen dat de stelling van Pythagoras niet klopte. Hilarisch. Dacht mijn pa ook, ma begreep nooit waarom ik met ‘vreemden’ aan kwam zetten.
Had ik eens een ruit stuk. Kwam die langs gaf me geld en zei, daar en daar moet je het kopen en zeggen dat je van mij komt. Je kan het er zelf wel inzetten he. Ja !
Had ik eens een jaar huurachterstand. Kwam die langs, zegt ie; gaat t wel goed met je. Mijn broer, die van de administratie, wordt wat pissig. Los t ff op wil je. Een hele easy afbetalingsregeling is wel ok.
Komt ie langs, had ik zijn pand, naast mij. Gekraakt/gejat/geleend. Komt ie binnenwandelen zegt ie. OK! Je hebt gelijk. Zou ik ook doen. Je gaat een disco bouwen he? Hij had het al begrepen voor ik maar een steen gemetseld had. Fred Walet. Zeg, Fub, zei die. Je moet ff daar en daar naar toe gaan daar hebben ze nog mooi geluidsisolerend materiaal en dat is gratis. Ja , ik help je een beetje want je bent een piraat en dat ben ik ook. Weet je. Wij kunnen toch niks meer met dit pand, want de verzekering heeft ons uitbetaald nadat er brand was, dus leef je maar uit. Loop je even mee? Dit en dit en dit mag je gebruiken. De hijskraan blijf je met je tengels vanaf, die kom ik van de week ophalen.
Is goed, Fred.
De PvdA kan niet zo goed tegen dat soort mensen dus werden ze onteigend tegen de zin van de bewoners (40 van de 48 tegen) en werd het bouwkavel aan een door de PvdA gecontroleerde woningbouwvereniging toegewezen.
7 jaar wist ik de procedures te rekken en na het doorlopen van alle u rechtens toegekende procedures en inspraak-regelingen was het aan het eind van het liedje simpelweg. Fuk You. Opdonderen.
Had ik al verteld dat ze me op een dag een bureaucratisch ambtenarenbaantje aanboden, omdat ik zo “veel van de dossiers wist”. Het gore lef.

zie ook:  dossier woningcorporaties

Die poll/referendum/vraag van 40-48 moest ik natuurlijk wel zelf organiseren he, want daar hielp de burocratische-inspraak-moloch liever niet aan mee. De vraag was een simpele; bent u voor sloop/nieuwbouw dan wel renovatie. Precies de vraag die de gemeente meende zelf wel te kunnen beantwoorden en uiteindelijk ook naar eigen goeddunken doorgevoerd heeft. En nee, niet het hele woonblok bestond uit ontaarde krakende hippies zoals ik, maar waren gewone arrrebeiers. Zoals dat altijd was op de Eilanden.

Wikipedia  -Ook de Czaar Peterbuurt wordt er toe gerekend, hoewel dit geen eiland is en deze buurt pas in de 19e eeuw werd aangelegd.- klopt trouwens niet, want de Czsaar Peterstraat is het midden van Oostenburg en dat is één van de drie Eilanden.

Dan jeremiëren ze wat over de VOC, maar vergeten het belangrijkste gebouw, dat toevallig aan de kop van Oostenburg staat. Het hoofdkwartier van de bende.

En vanaf 88 heeft dat gebouw een nog veel belangrijkere functie gehad. De illegale house-parties begonnen dan op de verlaten en gekraakte terreinen op de ‘oosterdoks’ .  Maar al snel wist ‘The Fun’ het in de foto weergegeven gebouw te huren.  Zodat we daar lekker uit onze. Later hebben de VPRO en de VARA het gebouw misbruikt als opname studio-s.

Zie; http://fubarfubar.blogspot.nl/2013/12/oooooh-oooooh-amsterdam.html

Comments zijn gesloten.
About Fubar (5735 Articles)
Na meer dan 10.000 kortere en langer artikelen op dit blog en 10.000 op andere blogs ga ik langzamerhand afscheid nemen. Dit blog is in goede handen. De populariteit én onbemindheid nemen in gelijke mate toe. Een mooiere bevestiging van onze onafhankelijkheid kunnen we niet wensen. Ik blijf meekijken, en af en toe wat publiceren, maar andere projecten roepen...

36 Comments on De PvdA sloopt uw huizen, vinden ze lekker en kicken ze op

  1. G.Deckzeijl // 18/01/2014 om 15:54 //

    Onthouden: ik adviseer iedere huurder die van zijn verhuurder de aanzegging heeft gekregen dat zijn huurwoning tegen de vlakte gaat
    (vanwege stadsvernieuwing e.d.) net zolang te blijven zitten als het kan.
    Een verhuurder die bestaande huurwoningen(die in veel gevallen best opgeknapt kunnen worden) tegen de vlakte wil gooien, is VERPLICHT vervangende, gelijkwaardige woonruimte aan te bieden.
    Er zijn verhuurders die de indruk proberen te wekken dat huurders zelf op zoek moeten naar vervangende woonruimte indien de verhuurder met “vernieuwingsplannen” rondloopt. Maar zo is het pertinent niet.!!
    Onhouden: indien u als huurder accoord gaat met de gedwongen(!) verhuizing en u weer terugwilt naar uw oude wijk(waar nieuwe huizen worden gebouwd) betaalt u geheid een VEEL HOGERE huur.!!!
    Onthouden: huurgewenning dan wel huursubsidie is enkel uitstel van executie.Huursubsidie is bedoeld om u het gevoel te geven dat u “goedkoop” woont. Maar u houdt enkel uzelf voor de gek.De huren gaan ieder jaar OMHOOG, crisis of geen crisis en er komt een dag dat u het gewenste bedrag toch moet betalen.
    Mijn advies aan alle huurdersverenigingen: hou verhuurders in de gaten, word geen vriendjes met ze, het gaat hen enkel om uw geld.
    Denk hierbij aan de ellende met Vestia in casu E.Staal.
    En maak van uw vereniging geen theekransje, VOER ACTIE.
    Dat en meer via: http://tinyurl.com/l6ybbz4

    Like

  2. Deckzeijl. Ik kon het 7 jaar rekken zoals ik zei, maar toen was het democratische proces toch echt ten einde. Ik heb bevriende architecten de staat van de panden laten bekijken en enzovoort. Het maakt allemaal geen klap uit.
    De zogenaamde berekeningen waar ze zich op baseerden, dat sloop/nieuwbouw goedkoper zou zijn dan renovatie waren er niet.

    Waren er niet.

    Maar er werden wel getallen aangehaald. Toen ik op zo-n inspraak avond zei dat ik de cijfers wilde zien dachten ze er eerst van af te komen door te stellen dat ik dat als leek niet zou begrijpen.

    Onzin natuurlijk. Ze wilden me de cijfers niet geven. Het heeft me ongeveer een jaar gekost om er achter te komen waarom niet. Ze waren er namelijk niet. Toen hadden we nog de dienst bouw en woningtoezicht in Amsterdam aan de Wibautstraat en in principe mocht je daar papieren en etc. opvragen. Dat hebben ze zo lang mogelijk gerekt.

    Maar ze konden ze maar niet overhandigen, terwijl ik daar toch recht op had. Na een jaar gaven ze toe dat er geen ‘exacte’ cijfers waren, maar dat de ambtenaar die de bouwkundige staat van de woningen beoordeelde al 40 jaar in die wijk rondliep en dus heus wel wist waar die het over had.

    Wat die uit zijn grote duim zoog ja.

    Van die gelijkwaardige woningmaatregel heb ik maximaal geprofiteerd, want ik liet het door mij gekraakte deel meetellen en na beoordeeld te zijn als een waarachtige kunstenaar door de stichting ‘Wonen werken kunstenaars Amsterdam’ ofzoiets, weet niet meer precies hoe dat heette, had ik plots recht op een inpandig atelier.

    Daar geniet ik nog elke dag van. maar dat was meer mazzel dan wijsheid. De procedure was destijds dat ze je drie huizen aanbieden. Ondanks die malle stichting, was het eerste pand dat me aangeboden werd een 1 kamer appartement op spoorhoogte naast het drukste stukje spoor van NL met enkel glas op 5 meter, werkelijk waar.

    Het tweede huis was in de Oosterparkbuurt, best redelijk. En toen werd het een beetje een gok. Moet ik het nemen of wordt de derde aanbieding weer net zo kut als de eerste. Want dan zit je er wel aan vast. Ik gokte op wat beters. En dat kreeg ik ook.

    Like

  3. G.Deckzeijl // 29/01/2014 om 15:58 //

    Na het uitspitten van m’n eigen papierwinkel kwam ik dit artikel tegen…
    http://www.dtz.nl/nl/over-dtz-zadelhoff/nieuws-en-agenda/overzicht-nieuwsberichten/2011/q4-2011/nieuwsberichten-uit-het-vierde-kwartaal-van-2011/gewijzigde-regelgeving-corporatieverkoop-aan-woningbeleggers
    … maw: hoe komt het dat de huren jaar in, jaar uit, crisis of geen crisis, alleen maar OMHOOG gaan in dit land? Niet alleen vanwege de ongelimiteerde geldZUCHT van corporatiedirecteuren+personeel
    maar ook door het constante GEDRAM van beleggers!!!

    Like

  4. Om de een of andere reden kan ik niet comment van 23.54 beantwoorden, dan maar hier: “Volgens minister Blok raakt een eventueel verbod op all-incontracten echter het staatsrecht. Nederland kent immers contractvrijheid. Als volwassen mensen een contract met elkaar willen afsluiten, moet de overheid daar niet tussen gaan zitten, vindt de minister.”

    Alsof iedere sociale huurder een keuze heeft. Zie mijn verhaal hieronder, je wordt gewoon gedwongen gedeporteerd.

    Like

  5. G.Deckzeijl // 30/01/2014 om 00:15 //

    Fubar: beantwoording van 23:54 is prima gelukt!
    Oplossing: huurders van Nederland moeten saamhoriger worden
    en veel sneller gezamenlijk in actie komen zodra duidelijk wordt dat nieuwe aanslagen op hun portemonnee worden gepleegd.
    Maar… als Nederlanders genoeg geld hebben, is de actiebereidheid bijna NUL, dan krijg je -en ik spreek uit eigen ervaring- gezeik aan je kop in de trant van:ik moet aan mijn werk, mijn vrouw en kinderen denken…
    En daar spelen ze in Den Haag dankbaar op in.
    Maar jou hoef ik niks meer uit te leggen, je snapt goed wat ik bedoel.

    Like

  6. Het proces van sloop speelt nog steeds. Ik ben nu 21 jaar weg uit de Blankenstraat (ghe, naar de ingenieur, niet het ras) Een goede vriend van mij (dus geen kennis of wat voor andere benamingen) kwam nadien één blok verder te wonen als ik. Hij is onlangs gedeporteerd. De huizen die daar terugkomen worden of koop, of meer dan tweemaal zo duur. Van 300 naar 700 euro.

    De regeling die ik beschreef dat ze je huizen aan moesten bieden en dat je maar uit drie mocht kiezen is afgeschaft. Tegenwoordig ben je vrij om te kiezen. Als gesloopte heb je voorrang. Vanzelfsprekend heb ik mee zitten zoeken voor hem, maar onder de 500 wordt er gewoon niks fatsoenlijks aangeboden. Leuk hoor als je tegen de 40 loopt en als steigerbouwer altijd alleen maar voor minimumloon voor uitzendbureaus gewerkt heb, die je ook gerust een maandje aan de kant zetten, omdat ze al die tijd (hij werkt vanaf zijn 17e) je nooit never ever een vast contract aanbieden.

    Like

  7. Omastar10 // 30/01/2014 om 20:40 //

    Ik vraag me al jaren af waarom de huren ieder jaar omhoog moeten .
    Het is haast niet meer op te brengen .
    Verbetering of iets vernieuwen zit er niet in dus waarom ieder jaar verhoging moet toch een keer stoppen.

    Like

  8. G.Deckzeijl // 31/01/2014 om 00:42 //

    Waarom de huren omhoog moeten?Volgens mij heb jij niet opgelet.
    http://tinyurl.com/mwpkjrr
    Breng andere huurders op de hoogte:hoog tijd dat ze hun luie reet in beweging brengen.

    Like

  9. G.Deckzeijl // 05/02/2014 om 13:52 //

    Verhuurders zijn achterbakse intriganten met eurotekens in de ogen.
    E.Staal van Vestia is daarvan een sprekend voorbeeld en hij is bepaald niet de enige.
    Huurbetaling staken vanwege vochtplekken, nota bene na renovatie, vind ik een goeie actie. Het is alleen beter om dat nooit zonder juridische bijstand te doen!
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/22269637/__Doodzieke_vrouw_op_straat_gegooid__.html

    Like

  10. Belastingdienst was inderdaad weer fijn bezig. Zo zijn woningbouwen ook al een tijd bezig dat ze willen dat de huurtoeslag via hen uitbetaald wordt, dan hebben ze namelijk ook inzage in die gegevens. Hier hebben ze ook al een aantal maal aangeboden dat je je energie via hen af kan nemen, dan hebben ze helemaal prettig al je gegevens in handen. Tuig is het. En ze beschouwen hun klanten als horige huurslaven.

    Like

  11. G.Deckzeijl // 06/02/2014 om 10:27 //

    Huurders van Nederland:jullie moeten veel vaker met de vuist op tafel slaan en niet alles geloven wat je door verhuurders krijgt voorgekauwd.
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3590994/2014/02/05/Enquetecommissie-mag-verslagen-Rochdale-inzien.dhtml

    Trap dus niet in hun sprookjes dat je energierekening omlaag gaat als je zonnepanelen laat plaatsen en je spouwmuren worden dichtgepropt.
    http://tinyurl.com/ndxktzd
    Zie ook: http://tinyurl.com/pur4mue
    Uitgebreid: http://tinyurl.com/agecgpm

    Like

  12. G.Deckzeijl // 07/02/2014 om 16:04 //

    Waarschuwing! Commerciële verhuurders zoals makelaars e.d.hebben NIETS met uw BSN te maken…!!!
    Onderstaande tekst geleend van:
    http://www.vastgoedbelang.nl
    (Meneer Kamminga wil teveel..!!!

    Op 17 februari a.s. organiseert Vastgoed Belang Ledenservice, in samenwerking met KPE, de cursus, ‘Inkomensafhankelijke huurverhoging! HOE PAK IK DAT AAN?’. Deze bijeenkomst geeft u inzicht in de wijze waarop u zich het beste kunt voorbereiden op de komende huurverhoging. Wij helpen u, om uw weg te vinden in deze ingewikkelde nieuwe wet.
    Uit een vorige zomer gehouden enquête blijkt dat meer dan 50% van de particuliere verhuurders in 2013 géén inkomensverklaring heeft aangevraagd en de extra huurverhoging dus niet heeft kunnen doorvoeren. De aanvraagprocedure werd te ingewikkeld gevonden. De procedure voor 2014 is wel gewijzigd, maar niet eenvoudiger geworden! Schrijf u daarom in voor de cursus >>
    1

    Portaal inkomensafhankelijke huurverhoging per vandaag toegankelijk

    3 februari 2014

    Vanaf maandag 3 februari is het portaal geopend voor verhuurders van gereguleerde woningen die een inkomensafhankelijke huurverhoging willen doorvoeren. Zoals wij eerder berichtten is de procedure dit jaar drastisch veranderd. Belangrijkste verandering is dat verhuurders zich tussen 3 februari en 1 maart aan moeten melden via het portaal. De Belastingdienst heeft dan twee weken nodig voor het verzamelen van de gegevens voor de aangemelde verhuurders. Vanaf 17 maart kunnen inkomensindicaties worden opgevraagd.
    LET OP!
    Als verhuurder is het belangrijk dat u zelf checkt bij uw gemeentelijke belastingdienst of uw RSIN of BSN-nummer wel correct is genoteerd in het WOZ-register! Doet u dit z.s.m. – dat voorkomt het mislopen van de inkomensafhankelijke huurverhogingen vanwege incorrecte gegevens.Meer informatie en relevante links>>

    Like

  13. G.Deckzeijl // 10/02/2014 om 13:38 //

    Nee, niet alleen daar draaien huurders op voor de geldzucht van E.Staal, de voormalige directeur van Vestia.
    http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10918493.ece/Corporatie-Steelande-moet-fors-bezuinigen

    Like

  14. G.Deckzeijl // 14/02/2014 om 19:43 //

    Trap er niet in..!!!!
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/22301106/__Fiscaal_voordeel_huurder__.html
    Korting op de energiebelasting valt in het niet bij steeds stijgende
    energietarieven, ook igv het(eventueel toekomstige) wegvallen van aardgas als energiebron.
    Kamp verzwijgt bovendien het volgende:
    http://tinyurl.com/mfn5svs

    Like

  15. G.Deckzeijl // 15/02/2014 om 20:59 //

    Huurders van Nederland, in dit vreselijk politiek correcte hoofddoekeneldorado gaan de huren sedert jaar en dag alleen maar OMHOOG, ongeacht wie plaatsneemt in Vak K, vergeet dat niet als u weer eens het stemhokje betreedt.
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/22303065/__Spekman_valt_uit_naar_VVD_en_D66__.html

    Like

  16. G.Deckzeijl // 17/02/2014 om 15:01 //

    Let op! Zie 14-2, 19:43
    Telegraaf-pagina niet meer bereikbaar.
    Deze met nagenoeg dezelfde inhoud wel:
    http://www.vastgoedmarkt.nl/nieuws/2014/02/17/Fiscaal-voordeel-huurder-voor-zonnepanelen

    Like

  17. G.Deckzeijl // 22/02/2014 om 15:56 //

    Vandaag in de NRC, op pagina 8, kolom 1, onder de kop WAT ER IS BESLOTEN, de volgende tekst(want geen digitale versie),
    ik citeer letterlijk. (zie alle voorgaande bijdragen mbt dit topic)

    Over huurders en kopers
    WAT: De huren in de sociale sector worden per 1 juli 2014(weer) inkomensafhankelijk verhoogd met maximaal 6,5 procent. Dit is een poging om scheefwonen tegen te gaan, maar ook een belangrijke bijdrage aan de staatskas. Tegelijkertijd met de hogere huren(een VVD-wens) is de beperking van de hypotheekrenteaftrek geregeld(een PvdA-wens).De maximale hypotheekrenteaftrek wordt verlaagd van 52 naar 38 procent, in stapjes van een half procent.
    IN WELKE WET: de Wet maatregelen woningmarkt van minister Stef Blok(Wonen, VVD)
    Einde citaat.

    Scheefwonen>> http://tinyurl.com/k4d94b7
    Bewijs geleverd: gerekend vanaf dag één van invoering van het fenomeen huurverhoging in dit land is dat dus enkel en alleen in het leven geroepen als ordinaire lastenVERZWARING, crisis of geen crisis.
    Huurders betalen dus direct mee aan bv. de snoepreisjes van degenen waar ze om de vier jaar heel naïef op(blijven) stemmen.
    Ze betalen mee aan de subsidie van zgn “moskeeverenigingen”
    (zie linker sidebar/deze website!), ze betalen mee aan de karrevrachten euro’s die naar Griekenland worden gestuurd, ze betalen mee aan de ontwikkelingshulp, de JSF en wat ik vergeten ben.
    Wanneer komen huurders massaal in actie tegen deze misselijke graaipraktijken?

    Like

  18. G.Deckzeijl // 24/02/2014 om 09:33 //

    De actiebereidheid van huurders is sedert decennia ver te zoeken.
    Dat moet snel veranderen. Dat geldt ook voor de theekransjesmentaliteit van landelijke huurdersverenigingen.
    Ze hebben niet in de gaten hoe machtig ze zijn:
    http://tinyurl.com/cd7p4r7

    http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/Studeren/22327682/___Huisbaas_intimideert_student___.html

    Like

  19. G.Deckzeijl // 02/03/2014 om 01:42 //

    Waarom verhuurders geldgeile stressveroorzakers zijn en huurders nog steeds niet doorhebben dat ze een machtig wapen in handen hebben om zaken gedaan te krijgen.
    http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/veel-problemen-bij-verwijdering-van-asbest/speel/1/

    Like

  20. Ow dat gebied ja, ik ga soms naar het Slotervaart ziekenhuis en dan kom ik daar doorheen dus. Klopt dat daar bij bijna elk pand wel de afgelopen jaren asbest-verwijderingsbedrijven bezig zijn geweest. Ellende voor de bewoners hoor, je moet je huis uit en je wordt behandelt alsof je zelf asbest/vullis bent.

    Like

  21. G.Deckzeijl // 03/03/2014 om 14:24 //

    Maar ff in herinnering brengen, 9 jr geleden en voor mijn gevoel echt niet gewijzigd…
    Bedoeld dus voor alle huurders die tzt gedwongen moeten verhuizen en daarna een DUBBELE huur in de maag gesplitst krijgen, eea onder het mom van energiebesparing en “duurzaamheid…”.
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/archief/article/detail/675410/2005/08/19/Sloopbonus-voor-directie-corporaties.dhtml
    Zie boven: heeft u nou nog niet in de gaten waarom de huren ieder jaar omhoog gaan, zonder dat de kwaliteit van uw onderkomen in casu woongenot verbetert…????

    Like

  22. G.Deckzeijl // 03/03/2014 om 17:41 //

    Trap niet in de steeds herhaalde duurzaamheids- annex zuinigmetenergie-PROPAGANDA..!!!
    http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2014/01/doden-door-goede-isolatie
    Zie link 2 en 3 van 6-2, 10:27

    Like

  23. G.Deckzeijl // 07/03/2014 om 09:59 //

    Wanneer de kreet “betaalbare woningen” werd geïntroduceerd weet ik niet. Neem van mij aan dat het een leugen is van de zwaarste categorie, sowieso als het over huurwoningen gaat. Die zijn slechts één jaar betaalbaar, daarna worden ze onherroepelijk duurder en hoe komt dat, beste huurders van Nederland? Omdat sedert de introductie van het fenomeen huurwoning de huren alleen maar OMHOOG* zijn gegaan, economische crisis of niet.
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3608711/2014/03/07/Zuid-Holland-heeft-groot-tekort-aan-betaalbare-huizen.dhtml
    Niet één kabinet is in de achter ons liggende decennia op het idee gekomen om de huren(en andere vaste lasten) tijdens een crisis op z’n minst te bevriezen.
    Dat zou heel goed zijn als koopkrachthandhaving + behoud van werkgelegenheid, zodat bedrijven niet over de kop gaan.
    Logisch gevolg: de economie blijft draaien.
    Maar wat doen die Haagse en gemeentelijke idioten? Die gaan de lasten excessief verhogen en noemen dat “bezuinigen”.
    *waarom dat gebeurt vindt u in de andere bijdragen.

    Like

  24. G.Deckzeijl // 10/03/2014 om 14:57 //

    Huurders van Nederland: ook verhuurders kunnen zich niet onttrekken aan de inhoud van het Staatsblad.!!
    Algemene oproep!! VVD-intrigant Henk Kamp doet weer eens van zich spreken. Trap er niet in. U hebt echt geen digitale GLUURDER nodig om uw energiegebruik binnen de perken te houden.
    http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/22368818/___Slimme_meter_heeft_zich_bewezen___.html
    Alles over de digitale GLUURDER via deze link:
    http://tinyurl.com/by4bcso
    Onthouden: het wettelijke kader laat geen ruimte voor dwingende plaatsing van deze digitale GLUURDER.
    De Eerste Kamer en het toenmalige staatshoofd hebben dat in
    2010 besloten, het heeft in het Staatsblad gestaan, Henk Kamp weet dat heel goed. Maar Henk K. zou Henk K. niet zijn om daar niet z’n eigen pseudoliberale intrigantendraai aan te geven…
    Indien u een (huur)woning betrekt met zo’n digitaal gedrocht, mag u eisen dat deze wordt vervangen door een analoog exemplaar.

    Like

  25. Claudia M. // 20/06/2014 om 19:25 //

    Maar min. Blok pakt het aan;
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/22766109/__Blok_pakt_corporatiewereld_aan__.html
    Daar hou ik het maar bij; anders krijg ik zelfs hier een ban…

    Like

  26. Een ban, hier? Dat zal wel meevallen hoor. Ik heb je nog nooit iets verkeerds zien zeggen.

    Like

  27. Claudia M. // 21/06/2014 om 13:02 //

    Wacht maar…, gniffel!

    Nee, hoor geintje; ik doe mijn uiterste best het netjes en chique te houden! Er zijn echter van die momenten…

    Like

  28. G.Deckzeijl // 22/08/2014 om 14:57 //

    Sleutelgeld = verboden!!!
    http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/Studeren/21861230/__Sleutelgeld_betalen_voor_je_studentenkamer___.html
    Mijn tip: maak voordat u een huurwoning of studentenkamer betrekt aan de verhuurder duidelijk dat sleutelgeld vragen taboe is.
    Verhuurders horen dat te WETEN.
    Ga niet door de knieën omdat u zo graag een dak boven uw hoofd heeft, het duurt in dit land veel te lang voordat u -via de rechter- uw geld terugontvangt, waarbij u maar moet afwachten of een verhuurder in een dergelijk geval wel zal terugbetalen.!!!

    Like

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Pol Pot in Duindorp | De Vrije Chroniqueurs
  2. Pol Pot in Duindorp | Fubar

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: