Tofik Dibi bevestigt dat er geen gematigde islam bestaat

Tofik, ik mag je wel Tofik noemen toch, deed ik op twitter ook. Waarom twitter je eigenlijk zo weinig tegenwoordig? Heb je het te druk met je opleiding tot leraar maatschappijleer aan de Hogeschool van Amsterdam, terwijl je wachtgeld opstrijkt ondanks dat Erik de Vlieger je een betaald bijbaantje aangeboden heeft?

Tofik die altijd een beetje sullig overkomt en daarom onschadelijk lijkt. Excuus-Marokkaan en knuffel-allochtoon  die het seculiere Groen Links binnengeslopen was en de partij met zijn kandidaatstelling voor het lijsttrekkerschap van binnenuit bijna compleet de vernieling in hielp. Precies zoals zijn geloofsbroeders onze maatschappij van binnenuit vernietigen. Een moslim in het ooit seculiere Groen Links. Het Groen Links van de CPN zou toch bekend moeten zijn met de uitspraak; “religie is opium voor het volk”, als dat zo is dan is islam zeker heroïne voor het volk. En dan zou zeker Groen Links dus helemaal geen islam binnen moeten willen laten.

Tofik heeft een stukje geschreven op The Post Online; “Orthodoxe moslims hebben ook het recht om te geloven.” Nou kun je daar over van mening verschillen. Als ik het als een gevaarlijke psychiatrische aandoening beschouw, en dat valt wel te onderbouwen, dan kunnen we maar beter voorkomen dat er teveel van dat ‘recht’ gebruik gaan maken. Het is niet verstandig om roedels gevaarlijke gekken met een drang en heilige opdracht tot geweld door de straten te hebben zwerven. Die sluit je op in een inrichting en geef je medicatie ter bescherming van de rest van het volk, eventueel een spuitje.

Weten jullie nog die hele, hele, hele heftige uitleg van ex-minister Donner over hoe de democratie werkt uit 2006? “Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?” Nettoresultaat: mediastorm, spoeddebat, motie van wantrouwen en keutel intrekken.

Dat is inderdaad wel de engste en meest stupide opmerking van de afgelopen tien jaar. De opmerking van Donner komt waarschijnlijk voort uit onwetendheid over islam en sharia, maar ongewild geeft die wel precies weer wat er gaat gebeuren als de huidige demografische ontwikkelingen zich doorzetten.

Of die hele, hele, hele controversiële constatering van ex-minister Ella Vogelaar over hoe cultuur met de tijd verandert uit 2007?

“Eeuwen geleden kwam de joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land dat is gevormd door joods-christelijke tradities. Ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam.”

Nettoresultaat: mediastorm, diagnose ‘knettergek’, motie van wantrouwen, begin van het einde van minister Vogelaar.

In tegenstelling tot mevrouw Vogelaar kan ik me niet voorstellen dat we met de islam een vergelijkbaar proces gaan doormaken. Dat is idealistisch wensdromen van een ‘ik hoop toch zo dat alles goedkomt’ vrouwtje. Gaat u maar rustig slapen zei Colijn voor de oorlog uitbrak.

Of die ene hele erge keer in 2012 toen de Koningin op moskeebezoek ging in Oman met een blauwe sjaal om haar hoed en zei dat het ‘onzin’ is dat de hoofddoek het symbool is van onderdrukking?

Nettoresultaat: non-stop totale collectieve gekte op elk denkbaar medium, majesteitelijke middelvinger van Bea door de volgende dag geen blauwe, maar een rode sjaal om haar hoed te binden.

Die hoofddoek van Bea was verre van onschuldig.

Het zijn slechts drie exemplarische voorbeelden van heel veel keren van massahysterie om vrij genuanceerde uitspraken over de positie van moslims in Nederland. Alsof er een geheim nationaal contract was met een zerotolerancebeleid voor de islam. Met één ontsnappingsclausule: gedoogbeleid voor de polderislam.

Een wat?  “een geheim nationaal contract met een zerotolerancebeleid voor de islam”. Was het maar waar zeg. Het lijkt er meer op dat er een een geheim nationaal contract is ter totale ondersteuning  van de islam. Wat zeg ik, nationaal? Maak daar maar gerust internationaal van. Veertig jaar geleden hadden de meesten in dit land nog nooit gehoord van islam en nu kom je het op elke straathoek tegen en op elk journaal en elke voorpagina.

Ja, de scheiding van kerk en staat werd even geparkeerd en de polderislam werd volop politiek gestimuleerd: moskeebesturen moesten gemixt worden, preken moesten in Heerlijk Helder Hollands, Nederlandse imamopleidingen werden uit de grond gestampt en ‘gematigde moslims’ konden op veel subsidie rekenen.

Die scheiding van kerk en staat is al tijden opgeheven. Heeft zelfs helemaal nooit bestaan. Het begint niet eens met de wet op het bijzonder onderwijs, maar dateert al van ver voor die tijd. We hebben hier zelfs politieke partijen die zich op een geloof/religie/kerk baseren/beroepen (kies zelf maar het woord dat je het beste uitkomt..). Maar inderdaad sponsoren we hier moskeeën en islamitisch onderwijs en islamitische politieke partijen. We financieren onze eigen ondergang.

‘Gematigde’ moslims waren sowieso je-van-het. Lekker verwaterd dus schadeloos. Soort van CDA’ers onder christenen. Waaien lekker met alle winden mee in tegenstelling tot die islamitische SGP’ers.

Wat zeg je hier eigenlijk Tofik? “Lekker verwaterd dus schadeloos.” Ik ga er van uit dat je onschadelijk bedoelt. Wat bedoel je daarmee, ben je zelf een beetje aan het radicaliseren geslagen? En om de SGP nou met ISIS te vergelijken, want dat doe je indirect. Ik hoef het verschil niet uit te leggen hoop ik.

Homo’s moesten hand in hand op straat kunnen lopen, rokjesdag moest zonder gesis of ‘hoer’ 365 dagen per jaar kunnen plaatsvinden, handen af van joodse Nederlanders met keppeltje op, maar baard of hoofddoek? Liever niet. Niqaab of djelleba? Hell to the no.

Wat is nou weer “hell to the no“, wat is dat voor Engels? Ja, natuurlijk moeten homo’s hand in hand kunnen lopen. Wat zeg je hier eigenlijk, Tofik? En vanzelfsprekend moeten vrouwen er zo bij kunnen lopen zoals ze willen zonder door jouw geloofsbroeders lastig gevallen te worden. Kijk anders nog even die Canvas-docu van Sofie Peeters, Femme de la Rue. En nee, ik wil niet dat we een straatbeeld krijgen zoals in Afghanistan met allemaal vrouwen in een vuilniszak, burka, een wandelende gevangenis met tralies voor hun ogen. En nee ik vind het ook niet fijn als de mannen in mijn stad er uit zien als Osama Bin Ladens.

‘Gematigde’ moslims waren moslims die niet teveel opvielen en zo zag de dominante opinie ze graag. Ik mocht overal komen opdraven als ‘vrijzinnige’ moslim en niet zelden kreeg ik een verbale aai over m’n bol met opmerkingen als ‘met moslims als jij is er nog hoop.’

Nee hoor, ik geloof helemaal niet dat er nog hoop is met moslims als jij. Je hebt het islamitische aapje al weer duidelijk genoeg uit je mouw laten komen en het gaat nog erger worden. Als het goedpraatknaapje van de radicale islam poets je braaf de vieze vlekjes van je ideologie weg. Maar de enorme bloedspatters die er tegenwoordig tegen ons vensterraam op de islamitische wereld aanklotsen die krijgt geen enkele ramenlapper meer weg. Toen iemand eens suggereerde dat er een gematigde islam was, sprong Erdogan piswoest-woedend uit zijn ottomaanse velletje en riep snoeihard zodat iedereen het kon horen: Islam is islam er bestaat niet zoiets als gematigde islam. En dat klopt.

 

Ik beschouw zelfs elk land in gevaar zodra er één moslim, of die zich nou gematigd noemt of niet, voet over de grens zet. Niet alleen de islam is het probleem, maar ook individuele moslims, zij zijn de dragers van deze ziekte. Ik snap wel dat Wilders altijd voorzichtig zegt dat hij niks tegen individuele moslims heeft, want dat ‘mag je niet zeggen’. Zie maar wat er gebeurde toen die riep om minder Marokkanen, er volgden duizenden aangiftes.

Als ‘gematigde’ moslim, kon je al niet om constant commentaar heen. Dat was voor de ‘orthodoxe’ moslim vele malen directer en intenser. Je had iets uit te leggen als je de keuze had gemaakt voor een conservatieve interpretatie van islamitische teksten.

Er is helemaal geen interpretatie mogelijk van de islamitische teksten, ze zijn slechts voor enerlei uitleg vatbaar. De koran is het onveranderlijke woord van allah. Wat begrijp je niet aan het woordje onveranderlijk? Als je iets wilt veranderen wordt je zelf uitgemaakt voor afvallige.

Je werd afwijzend aangekeken als je zichtbaar moslim was. ‘Orthodox’ werd in de volksmond langzaam synoniem voor ‘radicaal’. Zintuigen verscherpten als er eentje in nabijheid was. Instituties waren extra op hun hoede. De staat en samenleving kozen partij. Gematigde moslims, ja. ‘Orthodoxe’ moslims, NEE. En zo droegen het publiek-maatschappelijke debat en de eigen sociale omgeving stapje voor stapje bij aan het terugtrekken van een deel van deze moslims in een isolement.

Dat terugtrekken in isolement is een eigen keuze, zoek de soera zelf maar even op. Soera nummer zoveel: Neem geen ongelovigen tot uw vrienden. En dan ons de schuld geven van hun zelfgekozen segregatie. En als het al zo is dat moslims zich terugtrekken door een debat dan moeten ze nodig helder leren debatteren, maar die kans acht ik niet aanwezig.

 Sommigen van hen gebruikten hun geloof om waardig boven afkeurende blikken te staan. Of vonden genegenheid bij een partner. Anderen zochten op andere plaatsen houvast, die ze in eigen kring – soms zelfs binnen hun eigen familie of moskee – misten. Op die plaatsen, van (internationaal georiënteerde) websites tot woonkamers van gelijkgestemden, vonden ze wel perspectief, zingeving en erkenning.

Ah ja websites en woonkamers die tot perspectief, zingeving en erkenning leiden. Zoals de website van Isis en de Gare religie en de woonkamer waar de Hofstad groep samenkwam bedoel je? Je begint een beetje eng te worden Tofik.

Ik heb hier geen onderzoek naar gedaan, maar ik heb een sterk vermoeden dat dit alles ideale ingrediënten waren in een ketel vol andere elementen voor het ontstaan van Syriëgangers in Nederland – en Europa. De chronische overreactie op alles wat ‘orthodox’ islamitisch oogt, heeft onmiskenbaar een belangrijke bijdrage geleverd aan de complexe weg richting radicalisering.

Ik had al zo’n vaag vermoeden dat je er geen onderzoek naar gedaan had. Gek he. Onze overreactie heeft de islamieten tot radicalisering gedwongen zeg je. Het is eigenlijk gewoon onze schuld. We zijn niet lief genoeg voor ze geweest. We lieten ze niet binnen, gaven ze geen huizen en uitkeringen en opleidingen en allerlei subsidies, we riepen elke keer zachtjes foei als ze weer eens de  nummer één positie hadden op alle slechte lijstjes. We hadden ze een aai over hun bol moeten geven net als we met jou deden. En het heeft vooral helemaal niks met dat malle boekje van je te doen dat twee miljard mensen op deze wereld tot de complete waanzin drijft.

Ook nu er aanstaande vrijdag mogelijk een pro-ISIS demonstratie in Den Haag is, zie je de standaardreflex van overreageren. Zelfs lieden die graag ‘tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend’ zijn, staan vooraan de rij om het vrije woord te omsingelen door waakhonden.

Nazi’s laten we hier ook niet door de steden marcheren. En om op te roepen tot sympathie voor doodseskaders gaat toch echt te ver. Er zijn grenzen aan de vrijheid van meningsuiting en demonstratie, maar voor de islam geldt dat blijkbaar niet, terwijl islamkritiek op hetzelfde moment overal onder druk staat.

Ja, ik ben niet gek,

Dat zeggen alle gekken.

veiligheids – en inlichtingendiensten moeten hun werk doen. De aanslag bij het joods museum in Brussel met vier slachtoffers bevestigt de reële dreiging die uitgaat van (teruggekeerde) Syriëgangers.

Goh. Dat was er maar eentje en dat konden die diensten al niet tegenhouden, er gaan er nog veel meer terugkomen en dit keer zijn ze goed opgeleid en hebben zich bekwaamd in oorlogvoering, terreur, jihad, bommenleggen en moorden. En de dader is ook niet opgepakt door die diensten, maar door toeval, hij nam een bus uit Amsterdam. En dat is veel verdachter blijkbaar.

Maar dat zal niet voldoende zijn. Ook tussen de (potentiële) Syriëgangers en hun sympathisanten zit veel verschil. Verschillen in opvattingen die alleen bekend worden als er een open en gelijkwaardige interactie is.

Vertel dat even aan die gasten in die greppel in Irak wil je? Malloot! Gelijkwaardige interactie.

Stel dat we er niet automatisch van uitgaan dat ‘ze’ een bomgordel onder hun kleding hebben? Stel dat we net als generaal van Uhm openstaan voor het idee dat dit jongeren zijn die ‘op de een of andere manier ervaren dat ze iets moeten doen om de wereld beter te maken’? Stel dat we het faliekant met ze oneens zijn, maar gewoon eens een keer serieus luisteren naar wat ze te zeggen hebben?

Dan krijg je sharia-eieren naar je hoofd zoals jij in de Balie, en zodra ze in de meerderheid zijn, of wapens hebben dan gaat je kop eraf.

Ik denk dat er dan een opening voor een (hard) debat en vooruitgang kan ontstaan voorbij verdachtmakingen en bangmakerij. Het alternatief is meer van hetzelfde: dreigende taal over ‘paspoorten intrekken, uitkeringen stopzetten, tegoeden bevriezen’, politici die alarm slaan en op hol geslagen media.

Nou dat is ook wel een totaal overtrokken reactie van onze politici en media he naar die islamitische Florence Nightengale’s van ISIS. Ze gaan er allemaal naar toe om de stoep aan te vegen en pleisters te plakken. Toch, Tofik?

Het kan ook een keer anders. Het is het proberen waard. En we houden dan dit keer vast aan onze eigen waarden in plaats ze weer uit te hollen wanneer het eng wordt.

We treden de islam al veertig jaar met alle mogelijke redelijkheid tegemoet. Maar dat komt overduidelijk niet van twee kanten. Jij pleit helemaal niet voor anders, jij pleit voor het doorgaan zoals het al decennia gaat. Door op dezelfde weg die ons al deze islamitische ellende gebracht heeft. Het moet inderdaad anders, dat ben ik met je eens. We slopen alle moskeeën, stoppen met islamitisch onderwijs, verbranden jullie geschriften, en omdat we lief zijn in tegenstelling tot jullie, helpen we jullie met jullie terugkeer in plaats van dat we je harteloos zomaar over de grens zetten of afknallen.

 

Is dat ongeveer redelijk genoeg?

Individueel geloven betekent niet automatisch dat een moslim vrijzinnig en seculier zal geloven. Als geloven een individueel recht is, moet ook een orthodoxe en theocratische invulling van het geloof mogelijk zijn. Zonder constant waardeoordeel van staat en samenleving. Vrij en veilig.

Die boodschap moet – juist nu – luid en duidelijk verkondigd worden.

Vrij en veilig, juist nu! Klinkt als een goeie slogan Tofik. Er is maar één probleem. Islam. Weg ermee! En zogenaamd, zogenaamd, gematigde islamieten als jij zijn het gevaarlijkst. Hou op met die praatjes dat er een een lieve leuke vriendelijke vredige islam is, we zien elke dag het tegendeel.

 

En Tofik Dibi is dus in opleiding tot leraar maatschappijleraar. In mijn tijd was dat inwisselbaar met godsdienstonderwijs, hing van de school af. Op die katholieke school waar ik wat tijd gespendeerd heb, werd dat ingevuld als maatschappijleer en dat ging dan voornamelijk over zielige negertjes in Afrika. En ander achtergesteld schorriemorrie. Maar met de aanstelling van Dibi doet het godsdienstonderwijs weer zijn intrede. En zal ISIS in de Nederlandse schoolklassen verdedigd worden.

Op zijn eigen blog doet Tofik nog wel een kleine handreiking. Hij heeft een excuusbrief klaar voor elke moslim die spijt wil betuigen voor de ongekende misdaden die door de door hem aangehangen ideologie bedreven worden:

klik voor groter

klik voor groter

Gepubliceerd op De Vrije Chroniqueurs >>

klik voor groter
Comments zijn gesloten.
About Fubar (5735 Articles)
Is van mening dat de Collaborateurs terechtgesteld moeten worden. En tot we die optie hebben trappen we af en toe reageerders van het schavot.

12 Comments on Tofik Dibi bevestigt dat er geen gematigde islam bestaat

  1. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 06:25 //

    Heb nog niet alles kunnen lezen(gebeurt later), maar één ding kan ik niet onbesproken laten, nl.T.Dibi’s quote: orthodoxe moslims hebben ook het recht om te geloven.
    T.Dibi is allahschreeuwer nr zoveel die weet hoe Het Project in elkaar steekt. Want het recht om waar dan ook in te geloven bestaat net zomin als het recht om je hoofd in te pakken op basis van 1400 jaar
    oude verzinsels.
    Voor de rest wil ik er niet teveel woorden aan vuilmaken. Er is in de afgelopen 40 jaar veel te veel gezegd zonder dat er geluisterd werd.
    http://www.de-stek.info/hvv/index2ee12ee1.html?pagina=5182

    Like

  2. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 06:32 //

    Zeven jaar geleden alweer…
    Gekken ZAT in dit land en niet alleen in Vak K…

    Like

  3. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 06:40 //

    Ik zal het er nog even in stampen:
    BEDRIJFSHANDBOEK VOOR DE VERNIETIGING VAN DE MENSHEID:
    http://michael-mannheimer.info/2013/11/09/der-koran-betriebshandbuch-fuer-die-vernichtung-der-menschheit/

    Like

  4. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 06:49 //

    …. duurzaam* persbericht…. hoe krijgtie het verzonnen.
    En dan ook nog glashard eindigen met…
    islam is vrede.
    Alsof we na 40 jaar niet op de hoogte zouden zijn van alle misleidingstrucs en desinformatie binnen die veroveringsideologie.
    *overblijfsel uit de tijd dat hij nog lid was van Halsema’s groene clubje.
    http://tinyurl.com/mzgwypx

    Like

  5. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 06:56 //

    Islam is vrede = TAQIYYA, meneer T.Dibi.
    Wie wil je nou nog een rad voor de ogen draaien?
    http://www.barenakedislam.com/2012/12/29/gives-new-meaning-to-the-concept-if-his-lips-are-moving-hes-lying/

    Like

  6. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 06:58 //

    En voor het geval dat je janmetdepet probeert te belazeren door de liberaal uit te hangen, heb ik nieuws voor je:
    http://www.de-stek.info/hvv/index7a397a39.html?pagina=11833

    Like

  7. kom op niet zo negatief, Toffe Dibi heeft ook een heleboel goede dingen voor ons land gedaan zoals uuuh mm ahum pff oeps sorry laat ook maar

    Like

  8. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 16:01 //

    Juist! Dat bedoel ik.
    Ik heb de “heren” goed door, iets dat het geval zou moeten zijn met alle niet-moslims in dit land.

    Like

  9. G.Deckzeijl // 20/06/2014 om 16:24 //

    Typerend: in Pakistan droeg ze geen hoofddoek, maar aan de andere kant van de Grote Plas wel. Let goed op de van taqiyya doortrokken GRIJNS van die ingepakte tante.
    En Sean Hannity is weer grandioos: zo één hebben we hier nodig, in de plaats van Rutte..!!!
    http://www.barenakedislam.com/2014/06/20/sean-hannity-grills-the-muslim-troublemaker-who-tried-to-disrupt-the-heritage-foundation-panel/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=sean-hannity-grills-the-muslim-troublemaker-who-tried-to-disrupt-the-heritage-foundation-panel

    Like

  10. Ekster // 23/06/2014 om 10:35 //

    Tja, “Islam is vrede”, zegt Tofik. Hoe moet je daar nu nog op reageren, na alles wat in 1400 jaar bloedige islamitische veroveringsgeschiedenis is gebeurd? Ik denk dat de ca. 300 miljoen slachtoffers die deze horrorcultus op zijn conto heeft (en de teller loopt continu door), er heeel anders over denken. Wat een ongelooflijke zak is dit. Hooghartig, arrogant en stekeblind, zoals alleen een Groenlinkser dat kan zijn.

    Like

  11. jitskesez // 05/08/2014 om 12:19 //

    Dit is op Voice in the Desert herblogden reageerde:
    Juist ja.

    Like

  12. kwadraatje // 29/10/2015 om 22:51 //

    ik zal de laatste zijn om te zeggen dat er uit naam van het christendom geen misdaden zijn begaan. Integendeel. Maar gelukkig heeft voortschrijdend inzicht en gezond verstand ervoor gezorgd dat de bijbel niet meer geïnterpreteerd wordt zoals dat gebeurde in het verre verre begin. Maar ik geloof ook geen seconde in gematigde moslims al hoop ik in mijn hart dat ze toch bestaan en dat ze in de meerderheid zijn. Toen minister Donner zei “als 60 % voor de sharia is, moet dat kunnen” verklaarde iedereen hem natuurlijk gewoon voor gek maar nu …. ik ben zo verschrikkelijk bang dat het nu toch werkelijkheid gaat worden. En de gevolgen zijn dan niet te overzien denk ik. Minimaal een burgeroorlog of erger. Ik heb niets tegen ECHTE vluchtelingen die bij wijze van spreken met vrouw en kinderen huis en haard hebben verlaten omdat hun huis boven hun hoofd weg gebombardeerd werd (wees welkom) maar de rest wat hierheen komt, zorgt ervoor dat het aantal asielzoekers (lees economische gelukzoekers) veel en veel te hoog te wordt. De statistieken laten zien dat een Europees gezin ca. 1,2 kinderen heeft. Dat betekent dat het aantal Europeanen niet groeit. Een moslim gezin heeft gemiddeld ca, 8,6 kinderen. Een econoom zal heel goed uit kunnen rekenen wanneer de moslims in Europa in de meerheid zijn en dan ….. welkom sharia ???? Mijn arme (klein)kinderen !!!! …………………………

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: